pyhäkoulu

Tervetuloa mukaan pyhäkouluun!

Pyhäkoulu on tarkoitettu n. 3-12 v. lapsille. Yli 12 -vuotiaat voivat halutessaan olla apuohjaajia pyhäkoulun ohjaajan rinnalla.

Pyhäkoulu on lapsen oma ja lapsen kokoinen hetki, jossa hiljaisuuden äärellä ihmetellään ja koetaan yhdessä aikuisen kanssa. Pyhäkoulussa leikitään, lauletaan, liikutaan ja tehdään monenlaista mukavaa.

Pyhäkoulut

Legopyhis tiistaisin ja torstaisin klo 13-18 srk-talolla.

Tule rakentelemaan legoilla. Eväät ja ulkovaatteet mukaan.

Lastenkirkon paja ma klo 16-17 teams (eli kotoapäin osallistuminen) (3-12v.)

”Pääset tekemään lastenlehteä, katsomaan videoita, kertomaan mielipiteitä, vaikuttamaan ja ideoimaan.” Ohjaajana Anita Ahtiainen Lasten ja nuorten keskukselta

Musapyhis ke klo 18-19 Kotkankatu 4as3

noin 2 vuotiaasta aina koulun 8 luokkalaisiin asti.

”Musiikkia, laulua, soittoa, leikkimistä, esiintymisiä, retkiä, iloista eloa ja oloa yhdessä pienten ja isojen kanssa. Musapyhiksen arkeen saa osallistua, vaikka ei esiintymisiin osallistuisikaan.”

Viinikan pyhis perjantaisin kerran kuussa Aila Sammilla klo 18-19

”Kotipyhäkoulussa kerrotaan kertomuksia, lauletaan, askarrellaan.”

Lauantaipesä perheiden talolla kerran kuussa lauantaisin klo 9.30-11.30 (3-12v.)

” Pesässä monenlaista puuhaa lapsille, jonka aikana vanhemmat voivat poiketa vaikka kaupassa tai lenkkeilemässä. Tarjolla sämpylä ja mehu.”

Kirjepyhäkoulu 3-8v., kerran kuussa kirje kotiin!

”Lapsi saa kotiin kirjeen, jonka parissa voi viettää aikaa sen verran kuin haluaa.

Kirje sisältää tehtäviä, kertomuksia yms.”

Messupassi – ”Lapset saavat tulla, Jeesus sanoit niin…”

Jokainen lapsi on tervetullut kirkkoon. Sieltä saa lasten oman Messupassin. Aina osallistuessaan jumalanpalvelukseen siihen saa tarran. Kun Messupassissa on viisi tarraa, sakastista saa käydä valitsemassa pienen yllätyksen.

Mahdollisista lasten ja vanhusten yhteisistä pyhäkouluista ja kirkkopyhäkouluista ilmoitamme myöhemmin. Seuraa ilmoittelua facebookissa.

"Kun Jumala sanallaan sinutkin loi,

Hän tarkoitti samalla näin:

arvokas oot, sä osaat ja voit,

tuollaisna rakastan sua.”

Pyhäkoulun ohjaajaksi

Jos haluat pyhäkoulunohjaajaksi tai apuohjaajaksi, ota yhteys Eleonoraan p. 040 804 9659.
Tarvitsemme iloisia, reippaita, lasten kanssa toimeentulevia persoonia pyhäkoulunohjaajajoukkoomme, nyt siis rohkeasti mukaan!

Rukouspöytä eriväriset kynttilät ja rukousaiheet.

Vastaava lastenohjaaja
Kirkkopolku 3