Ota rohkeasti yhteyttä

Seurakunta tukenasi

Diakoniatyö on kristilliseen rakkauteen perustuvaa palvelua. Se auttaa, neuvoo ja tukee ihmistä vaihtuvissa elämäntilanteissa; keskustelua, toimintapiirejä, kotikäyntejä, neuvontaa ja opastusta taloudellisissa asioissa. Diakoniatyöntekijän luo tuleminen ei edellytä erityisongelmia, syyksi riittää tarve luottamukselliseen keskusteluun.

Diakoniatyöntekijä tavattavissa

Seurakunnan diakoniatyöntekijät ovat sinua varten elämän iloissa ja suruissa. Kanssamme voit käydä luottamuksellisia keskusteluja pohtien yhdessä elämäntilannettasi ja etsien ratkaisuja arjen haasteisiin. Keskusteluaiheet voivat liittyä esimerkiksi taloudellisiin haasteisiin, terveyteen, yksinäisyyteen, päihteisiin tai hengellisiin kysymyksiin.

Diakoniatyöntekijät tekevät myös kotikäyntejä niiden ihmisten luona, joiden on vaikea päästä liikkumaan esimerkiksi sairauden tai iän tuomien haasteiden vuoksi. Kotikäynnillä voidaan keskustella mistä tahansa mieltä askarruttavasta asiasta. Halutessasi voimme myös rukoilla yhdessä ja pitää pienen hartaushetken.

Ole rohkeasti yhteydessä ja sovitaan tapaamisaika!

Diakoniatyön Yhteystiedot

Kerhot, piirit vertaisryhmät

Diakoniatyöhön kuuluu mm. kerhot ja piirit, vertaistukiryhmät, vastaanotto, kotikäynnit, syntymäpäiväonnittelut, laitosvierailut, retket, leirit, juhlat, hartauksien pitäminen, kirkkopyhät,  rippikoulutoiminta sekä Yhteisvastuukeräys.

Tukea ja rinnalla kulkemista

Seurakunta haluaa kulkea ihmisen rinnalla elämän eri tilanteissa, erityisesti silloin, kun on vaikeaa. Diakoniatyötekijöitä sitoo luottamuksellisuus ja vaitiolovelvollisuus. Murheita ja vaikeuksia voidaan miettiä yhdessä diakoniatyöntekijän kanssa joko kotona tai vastaanotolla. Rohkaisemmekin ihmisiä ottamaan yhteyttä, kun toivotaan kotikäyntiä.

Ruoka-apua

Vaikeissa taloudellisissa tilanteissa oleville parkanolaisille seurakunta tarjoaa avustuksena arkilounaan torstaisin (ilmoittautuminen diakoneille keskiviikkona). Seurakunnalta voi hakea lisäksi ruokakassiavustusta, kun elämässä tulee vastaan äkillinen taloudellinen kriisi. Avustuksia jaetaan kerran kuussa hakemusten perusteella. Hakemukset täytetään ennakkoon. Hakemuksia on saatavilla diakoniatyöntekijöiltä sekä seurakuntatoimistosta. Hakemuksen voit myös tulostaa itse tästä linkistä AVUSTUSHAKEMUS.

Lisätiedot: p. 0408049655 tai p. 0408049654.

Vapaaehtoiseksi?

Diakonian tulisi olla jokaisen kristityn elämää, omasta hyvästä muille jakamista, elämistä ihmisenä ihmisen rinnalla. Voidaksemme seurakuntana toteuttaa tätä, tarvitsemme sinua. Tehtäviä on monia, samoin mahdollisuuksia toimia diakoniavapaaehtoisena esim. Yhteisvastuukeräyksessä, tapahtumissa ja toiminnoissa. Tule rohkeasti mukaan toimimaan diakoniatyössä.

Avuksi muille

Haluaisitko olla mukana auttamassa muita? Seurakunnassa löytyy varmasti sinun kokoisesi paikka toimia! Ole rohkeasti yhteydessä seurakunnan työntekijöihin, niin mietitään yhdessä, missä voisit olla mukana. Seurakunnan vapaaehtoiset toimivat eri tehtävissä ja heille järjestetään säännöllisesti tapaamisia sekä virkistystoimintaa.

Vapaaehtoiseksi seurakuntaan -lomake

Seuraa mainoksia ja tunnelmia diakoniatyöstä ja Wanhan Pappilan meiningeistä!

Diakoniatoimisto sijaitsee Wanhassa Pappilassa.

Tuija Haukkaluoma puh. 040 804 9654
Heidi Viita-Virtanen puh. 040 804 9655

Meidät tavoittaa hyvin myös sähköpostilla
tuija.haukkaluoma@evl.fi
heidi.viita-virtanen@evl.fi

Diakoniatyön toimintatiimi:

Päivi Ala-Kauhaluoma

Jussi Riihimäki

Terttu Riihimäki

Tuula Haapamäki

Taru Myllymäki

Neuvostokummi: Johanna Kaunismäki

Diakoniatyön tietosuojaseloste

Vanhuksen ja lapsen käsi toistensa kädessä.