Poikkeusharjun leirikeskus

leirikeskus

Poikkeusjärventie 221, 39700 Parkano

040 804 9660 Teija Isoaho

Leirikeskus käytössä 1.3.-30.10. Muulloin talvikaudella sopimuksen mukaan.

Tilat ja toiminnot

Leirikeskus soveltuu hyvin erilaisten koulutusten, leirien, ryhmäytymisten, TYHY-päivien, juhlien, sukutapaamisten ym.  järjestämiseen.

Päärakennus

Päärakennuksen moderni keittiö laitteineen, antaa mahdollisuuden isompienkin tilaisuuksien järjestämiseen. Keittiöstä löytyy 80 henk. astiasto ja istumatilaa sisätiloissa 60 hengelle.Tila on mahdollista jakaa myös pienempiin osiin haitariväliseinien avulla. Kesäaikana iso terassi iltaauringon puolella, missä pöytäryhmiä käytössä, palvelee myös tilaisuuksissa.

Käytettävissä on mm. videotykki ja sähköpiano sekä siirreltäviä tuoleja ja pöytiä.

Päärakennuksessa löytyy saniteettitilojen lisäksi myös lastenhoitohuone/inva-wc.

Majoitustilat

Majoitusrakennuksessa on kolme solua, joissa jokaisessa neljä neljän hengen huonetta.Majoitustilojen varustukseen kuuluu peitot ja tyynyt (omat liinavaatteet tarvitaan). Jokaisessa solussa on suihku- ja WC-tilat sekä aulatila jotka toimivat pöytineen  myös esim. pienryhmätoimintaan sopivana tilana.

Rantasauna

Hirsinen saunarakennus on aivan rannan tuntumassa hiekkarantoineen ja nuotiopaikkoineen. Sauna lämpiää joko sähköllä tai puilla ja suihkupaikkoja on kolme erillistä. Reilunkokoinen pukuhuone ja löylytila palvelee kerrallaan isompaakin saunojajoukkoa. Saunasta suoraan pääsee pulahtamaan järveen vilvottelemaan.

Erillisessä takkahuoneessa on makkaranpaistotakka sekä WC-tilat. Myös yöpymiseen soveltuva levitettävä sohva ja pöytäryhmä antavat mahdollisuuden vaikka kahvitteluun saunalla.

Tilojen varausohjeet ja hinnasto

Parkanon seurakunnan leirikeskus

Seurakunnan kaikki tilat ovat savuttomia ja päihteettömiä.

Seurakunnan leirikeskuksen päärakennus on valmistunut tammikuussa 2016.

Leirikeskuksen päärakennuksen kerrosala on 222 m².

Leirikeskus sijaitsee upeassa metsäisessä maisemassa Poikkeusjärven rannalla noin 9 km keskustasta.

Rakennukset

• Päärakennus
  • Majoitustilat 48 henk.
  • Rantasauna takkahuoneineen
  • Aittarakennus, jossa leirikirkko ja nikkarointihuone

Yleistä

Uuden päärakennuksen suunnittelusta on vastannut on Tuija Ruuska ark.in Arkkitehtuuritoimisto Ky. Rakennuttamistehtävät ovat kuuluneet Kari Salmelle MK Masters Oy ja rakennusurakoitsijana on toiminut Pohjolan Puukodit Oy.

Sijainti

Leirikeskus sijaitseen noin 9 km päässä Parkanon keskustasta Kuruun päin.  Oheisesta kartasta löytyy tarkempi sijainti. Leirikeskuksen välitömässä läheisyydessä on tilava parkkipaikka.

Etäisyydet

Tampereelta n. 90 km

Porista n. 100 km

Seinäjoelta n. 100 km