alba ja hihat

Rippikoulu

Rippikoulussa pohditaan elämän suuria kysymyksiä ihmisestä, Jumalasta, uskosta, elämästä ja rukouksesta. Rippikoulussa eletään toisia kunnioittaen, uusiin ihmisiin tutustuen ja yhdessä hiljentyen. Osaltaan rippikoulu auttaa tutustumaan omaan itseensä ja toisiin nuoriin.

Rippikoululla on myös muita merkityksiä. Rippikoulu ja konfirmaatio antavat kirkkolain määrittämiä oikeuksia, kuten kelpoisuuden kummiksi, mahdollisuuden kirkolliseen avioliittoon vihkimiseen ja kirkollisen äänioikeuden 16-vuotiaana.

Rippikoululla on oma opetussuunnitelmansa, joka kattaa monenlaiset aihepiirit aina nuoren elämän kuvioista Jumalan olemassaoloon ja elämän mielekkyyteen asti. Rippikoulu päättyy konfirmaatiomessuun, mutta kasvaminen aikuisuuteen jatkuu. Rippikoulu antaa tälle elämänvaellukselle matkaeväitä.

AJANKOHTAISTA

RIPPIKOULULEIRIT 2024

Infokirje vuoden 2024 rippileireistä on lähetetty koteihin. Ilmoittautumisohjeet löytyvät kirjeestä.

Rippikoulu 2024 ilmoittautumislomakkeeseen pääset myös tästä linkistä: Rippikoulu 2024 ilmoittautuminen

Rippikoulu alkaa 15.10. klo 18 Tuomasmessulla Parkanon kirkossa.

Muualla rippikoulun käyvät: käydessäsi toisen ev.lut. seurakunnan, herätysliikkeen, yhdistyksen tai muun tahon järjestämän rippikoulun, täytä ja palauta silti oman seurakuntasi ilmoittautumislomake ja kirjoita siihen missä aiot käydä rippikoulusi. Myös muualla rippikoulun käyvät osallistuvat oman seurakuntansa toimintaan rippikoulun aikana.

Mikäli et kuulu ev.lut.kirkkoon, mutta haluat käydä rippikoulun, ota yhteyttä seurakunnan työntekijöihin.

Konfirmaatiokirkosta siunaushetkestä kuva